Fabryczne podkładki zaraz po montażu. Dzięki bardzo za odnośnik do właściwej strony.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisLesjo ...20 po załadowaniu trzymają na ok.38cm. (tak pisali ich użytkownicy w tym temacie. Są fotki.).Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisTe 45cm na Monroe SP3349 to jakiś ewenement. U innych kolegów 41-42cm było "po ułożeniu".
Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpisPierwsze opuszczenie auta: 43,5 / 44Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
25mj6 Monroe SP3680 dedykowana do Superba i Passata 3C0511115AC w katalogu pdf ma końce o oznaczeniu PP-Podwójmy Pigtail (różne końce). Do Octavi sprężyny mają oznaczenie D-podwójny Pigtail (takie same końce) !O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
endryu Dziękuję za cenną uwagę. Pytanie czy ma to praktyczne znaczenie?
Wedle katalogu on-line podkładki gumowe, w które wchodzą sprężyny są identyczne - Superb Kombi, Octavia Kombi. Na Autodoc (sprawdzałem w wersji UK) podobnie dobiera takie same podkładki.
Sprężyny mają kontakt chyba tylko z podkładkami?
Katalog Lejs, nie rozróżnia pigtaili - jest jedno oznaczenie "I I".
Przy okazji - film z wymiany sprężyn w Pasku 3C5.
Jak zwykle będę wdzięczny za wszelkie uwagi, tudzież polemikę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luzak102 Zobacz wpisok dzieki tak myslalem ze to sachs 994 414 a co sadzicie o tych sprezynachOIIFL Kombii - 198 Km / 457Nm - R Stage One
http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5-o2fl-2-0-tdi
T: 500286848
Komentarz
-
-
Octavia II liftback 1Z3 1.8 TSI bez LPG i bez haka + pełnowymiarowe koło zapasowe + 1/2 zbiornika benzyny:
Sprężyny tylne fabryczne 1K0 511 115 BD (1x pasek biały, 1x pasek żółty) PR-1JA+0YD - za miękkie, od kilku lat tył na pusto siedział na ~38 cm (przy normie dla podwozia standardowego 398 +/-10 mm), a przy większym obciążeniu "motorówka".
Auto na codzień użytkowane 1..2 osobowo, a kilka..kilkanaście razy rocznie 4 osoby + pełny bagażnik, więc MONROE SP3349 i LESJÖFORS 4285720 wydawały się trochę na wyrost.
Stąd zrobiona zmiana na sprężyny tylne LESJÖFORS 4285719 (dedykowane do kombi 1Z5, odpowiednik nieco twardszych 1K0 511 115 BG, drut 11,75 mm, dł. 357 mm, śred. 113 mm, masa 2,19 kg) - tył po zmianie: ~40,5..41 cm jak na foto.20220324_092007.jpg
Komentarz
-
-
ramatahatta kurcze, właśnie stoje przed dylematem wymiany sprężyn w heczbegu z LPG. I zastanawiam się nad lejsami 19 ale z kombi. Czy tutaj na pusto nie jest tył troszke dużo uniesiony w górę? Czy fotka robi tylko takie wrażenie. Jak zapakuje rodzinke to łączna waga pasażerów tył wynosi ok 70kg, ale jak załaduje bagaże to chciałbym aby auto trzymał mniej więcej poziom a nie szurało chlapaczami... Znowu na codzień śmigam tak w 2 osoby. Możesz wykonać fotkę ale nie z góry?
Komentarz
-
-
@smajler, katalogowo do hatchback są lejsy 18, a lejsy 19 do kombi:
Lesjofors-Coil-Springs-Catalogue-2019 (wycinek).jpg
Jutro zrobię foto z innego ujęcia, w każdym razie to jest tuż po wymianie i bez LPG.
Komentarz
-
-
Proszę jeszcze raz z wymiarami - po 15 km od wymiany tyłu na LESJÖFORS 4285719:
Clipboard01.jpg
W bagażniku tylko koło zapasowe i winda. 1/3 zbiornika benzyny. Bez LPG. Opony 195/65/R15 napompowane tak samo na 2,2bar.
Komentarz
-
-
ramatahatta Nie jest za twardo jak jeździsz na pusto? Po twoich pomiarach widać, że auto nie jest w poziomie, 3cm różnica. Zastanawiam się czy lejsy ale 18 byłyby odpowiednie. Wg katalogu Inter Cars różnica 18 są 6mm krótsze i średnica sprężyny jest ciut mniejsza.
Komentarz
-
-
@smajler, dla mnie te lejsy 19 (od kombi) nie są za twarde, różnicy komfortu przez i po zmianie nie jestem w stanie wyczuć mimo, że przejechałem tym autem 73k km.
Tył na pusto stoi trochę wyżej (tak chciałem) - natomiast jak dzisiaj z pełnym zbiornikiem benzyny, kierowcą (~60kg) i 2 pasażerami z tyłu (2x~70kg) zmierzyłem odległość od ziemi do rantu błotnika, to z tyłu i przodu wyszło równo po ~67,3 cm.
Lejsy 18 są do standardowego hatchback-a, więc jak masz dodatkowo LPG, to ja w takiej sytuacji wolałbym jednak 19.
Komentarz
-
-
Sprężyn z przodu nie ruszałem, są fabryczne.
Katalogowo przednie są różne do różnych wersji silnikowych - patrz str. 203..205 katalogu lejsów https://www.vallilantakomo.fi/storag...logue-2019.pdf
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kali_sw Zobacz wpisCzy ktoś się orientuje czy w o2fl da się wymienić ja na lewarku? Czy będzie dość miejsca żeby opuścić wahacz i wyciągnąć sprężynę? Czy konieczny kanał?
Nie chciałbym odkręcać śrub przy kole a jedynie popuścićOstatnio edytowany przez marc.zalu; 50130.
Komentarz
-
-
po przeczytaniu wątku, zdecydowałem się na montaż LESJÖFORS 4285719 do mojego combiaka. Jeśli ktoś chce wysoko, to będzie wysoko, dla mnie chyba trochę za wysoko, dziwnie mi się jeździ, przyzwyczaiłem się już do lekkiej "motorówki" a teraz czuje się jak w "scoutcie"
sprężyny są długie, ale nie za miękkie, przy zjeździe z progu zwalniającego nie ma efektu bujnięcia tyłem, który miałem na starych sprężynach. Mam nadzieję, że z czasem się nieco "uklepią" i siądą i będzie w sam razMateusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kali_sw Zobacz wpispo przeczytaniu wątku, zdecydowałem się na montaż LESJÖFORS 4285719 do mojego combiaka. Jeśli ktoś chce wysoko, to będzie wysoko, dla mnie chyba trochę za wysoko, dziwnie mi się jeździ, przyzwyczaiłem się już do lekkiej "motorówki" a teraz czuje się jak w "scoutcie"
sprężyny są długie, ale nie za miękkie, przy zjeździe z progu zwalniającego nie ma efektu bujnięcia tyłem, który miałem na starych sprężynach. Mam nadzieję, że z czasem się nieco "uklepią" i siądą i będzie w sam raz
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Przeczytałem cały wątek dwa razy Na tył poszły Lejsy 20 i amortyzatory Sachs + nowe odbojniki oczywiście).Robione na lewarku hydraulicznym. Wcześniej wymienione wahacze więc śruby nowe nie sprawiały problemów. Pacjent O2FL 2.0 TDI kombi. Przed wymianą darłem o progi i inne nierówności przy jeździe z 3-4 osobami na pokładzie. A przy podpięciu lekkiej przyczepki + lekkie 2 motocykle to już była tragedia. Po wymianie zdecydowana poprawa. Nie mierzyłem przed wymianą ale wydaje się,że wysokość podobna. Cel osiągnięty.
Teraz do kompletu chcę wymienić przód ( sprężyny + amory).
No i tutaj pytanie (przód potrafi "zanurkować" i przytrzeć zderzakiem przy nierównej drodze czy też nieutwardzonej) co na przód ? Dobrze doczytałem,że Lesjofors 4085710 ? Albo 11'tki ? Z tym,że tych 11 za bardzo w ofercie nie widzę na allegro. Amortyzatory też jakieś szczególnie polecane czy każdy poleci coś innego ?
Komentarz
-
Komentarz